صــــــور

یک مشت حرف دل برای اهل دل

صــــــور

یک مشت حرف دل برای اهل دل

دورزدن ممنوع !

هیچ دقت کردی ما ایرانی ها چقدر کارای عجیب و غریب می کنیم ؟ مثلاً غذا رو داغ می کنیم بعد فوت می کنیم ، می خوریم ! آب میزاریم جوش بیاد چای درست می کنیم بعد می زاریم خنک بشه تا بخوریم ! مادرا برا پسراشون کلی این در و اون در  می زنن تا زن بگیرن همین که ازدواج برگزار شد میشن مادر شوهر و یادشون میره که خودشون این بساطو درست کردن ! زنا دوست دارن مرداشون یه سر و گردن از همه بالاتر و بهتر باشن بعد که اینجوری شد دائم دعواست که بیرون نرو!  با اون زن حرف نزن و هزار تا  کار بی مزه دیگه که در واقع دور خود چرخیدنه ! ما همینطور از صبح تا شب داریم با این کارامون دور خودمون می چرخیم و می چرخیم تازه ناراحتیم از اینکه چرا پیشرفت     نمی کنیم یا حتی از جایی که هستیم تکون نمی خوریم! جالبتر از اون اینکه آدمایی که خودشونو از این دور زدن روزمره بیرون می کشن و به سمتی حرکت می کنن ، استثنایی تلقی می شن و همه با خودشون فکر می کنن که عجب آدم بزرگی ! چه آدم جالبی ! خدا شانس بده ! در صورتی که این آدمای استثنایی اولین و تنها کاری که کردن خارج شدن از چرخه روزمره " دور خود چرخیدن " و ترک عادت دور زدنه !  

یه مثال دیگه اینه که تو  میدونی که باید ورزش کنی تا سالم بمونی . هرروز صبح میری سرکارت میشینی و دستی به شکمت می کشی می گی : " چه شکمی آوردم باید یه کم ورزش کنم " بعد بدون اینکه به روی مبارک خودت بیاری مشغول کار می شی و فردا صبح روز از نو روزی از نو ! من می دونم نباید غذای سرخ کرده و چرب بخورم چون میمیرم ! ولی سرسفره جاتون خالی تا جادارم سوسیس و سس و سالاد و غیره می خورم بعد از غذا هم با ناراحتی سری تکون می دم که :" نچ 000 نچ ، نباید می خوردم " !!! تو وعده بعدی غذا بازم همین داستانه ! و تاریخ دوباره و دوباره تکرار میشه ! کاش همون قدر که به تابلوهای راهنمایی و رانندگی احترام می گذاریم به تابلوی " دور زدن ممنوع " خودمون هم احترام می گذاشتیم !  همین 000 !

 

نظرات 1 + ارسال نظر
عمو سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ب.ظ http://www.pardiseshgh.blogsky.com

سلام مهربون :
دانستن ... تامل کردن و لحظه ای از همه دغدغه های پیرامونی فارغ شدن ...لذتی است شیرین و پی بردن و درک این لحظه شیرینی مضاعف ... شاید نکاتی را شنیده باشیم ... اما خواندن مجدد نکات ...یاد آور وعده هایی است که هر از چند گاه در خلوت تنهایی به خود داده ایم ... پس با «فکر نو » باشید تا همیشه ... شاد باش و شاد زی..........دوستارهمیشگی شما خودم

سلام عزیز
منم همونایی که تو گفتی یه خورده بیشتر!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد